MONROEN HISTORIAA

Monroen historia alkaa ajalta (1916), jolloin autoissa oli pelkät jouset ja huonojen teiden takia rengasrikot olivat tavallisia. Huoltoasemia ei kuitenkaan ollut, joten autoilijat joutuivat korjaamaan renkaat itse paikan päällä ja silloin tarvittiin myös pumppuja renkaiden ilmaamiseen. Tähän Monroe kehitti useampia ratkaisuja kunnes vuonna 1926 itsevoitelevasta pumpusta kehittyivät ensimmäiset hydrauliset iskunvaimentimet. Vuoteen 1938 mennessä Monroe oli kehittänyt iskunvaimennuksen myös junien matkustajavaunuihin. Jo vuonna 1951 Monroe oli tunnetuin iskunvaimenninmerkki maailmassa ja 1953 Indiapolis 500 ajot voitettiin Monroen iskunvaimentimilla. Valtakunnallinen markkinointi alkoi USA:ssa vuonna 1956.

Kuusikymmenluvulta alkaen seurasi merkittävä kansainvälistyminen kun Monroe avasi tehtaan Belgiassa (1964). Kansainvälistyminen jatkui Brasiliaan (1974) ja sitä nopeutti edelleen Monroen liittyminen osaksi globaalia Tennecoa. Laajeneminen Australiaan oli vuorossa 1985 ja Englantiin 1989.

Monroen tuotekehitys on jatkunut ripeänä. Pehmeään ajoon alustan mukaan reagoiva Sensatrack tuli markkinoille 1991, Monroe Relflex esitteli uuden ulottuvuuden ajotarkkuuden ja mukavuuden yhdistämisessä vuonna 1999, vuonna 2007 Monroen elektronista ajotavan ja ajoalustan huomioivaa iskunvaimennusjärjestelmää käytettiin mm. MB C-sarjan autoissa. Uusinta tekniikkaa edustaa Monroen OES Spectrum iskunvaimennus järjestelmä (2011). Monroe voitti myös Technician Choice-palkinnot vuosina 2007 ja 2008. Vuosina 2008 – 2015 Monroen laajentuminen on jatkunut uusien tuotantolaitosten myötä mm. Intiassa, Euroopassa ja Yhdysvalloissa.

MARKKINOINTI JA MYYNTI SUOMESSA, POHJOISMAISSA JA BALTIASSA

Kaikkien Tenneco-tuotteiden markkinoinnista ja myynnistä vastaa:

Tenneco
Kurt Lindroos
Myynti- ja markkinointijohtaja, Pohjoismaat ja Baltia
Melkonkatu 24, 3 krs., 00210 Helsinki
puh. 040 505 6545
email: klindroos [at] tenneco.com

Tenneco maahantuoja Suomessa: www.hlgroup.fi/fi/